۵ آبان ۱۴۰۳، ۹:۵۰

مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار؛

برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه جامعه کار تدوین شد

برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه جامعه کار تدوین شد

مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها ویژه جامعه کار و تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی جلالیان در نشست هم‌اندیشی تبیین تفاهم نامه‌های منعقد شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و امور اجتماعی وزارت کشور که با حضور مدیران امور اجتماعی ادارات کل اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مصرف مواد مخدر و الکل پدیده‌ای فراگیر، همگانی، جهانی و پیچیده است که می‌تواند سلامتی را مختل کرده و باعث از دست دادن شغل، مشکلات خانوادگی و مالی شود.

وی ادامه داد: همچنین در محیط‌های کاری می‌تواند منجر به بروز حوادث، غیبت از کار، از دست دادن بهره‌وری، کم توجهی، تأخیر، ناخشنودی، کاهش تولید و الگوی کاری نامنظم شود.

جلالیان افزود: برای دستیابی به اهداف این برنامه جامع، حداقل سه هدف راهبردی که شامل ارتقای نمره رفتارهای سلامت محور کارگران جامعه کار و تولید، ارتقا نمره محیط کار مناسب برای کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل حفاظتی (به تفکیک نوع محل‌های کاری) و نیز ارتقا بهره‌مندی کارگران کشور از خدمات غربالگری و مداخله را باید در این مدت افزایش دهیم.

مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و انسجام در حکمرانی حوزه اجتماعی گفت: شورای اجتماعی کشور در ایجاد هماهنگی و هم افزایی فرایندهای شناخت، برنامه‌ریزی مرتبط با حوزه اجتماعی در جهت اجرای برنامه‌های اثرگذار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه سلامت اجتماعی و ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره جهت کارگران پر خطر و در معرض خطر نقش محوری و حیاتی دارد.

کد خبر 6268553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha